A fa szépsége nélkül kopár lenne a világ.

Hobbiasztalos

Így vernek át a bútorkészítők

2018. március 19. - kgl

atveres.jpgNem csak az autó nepperek vernek át visszatekert órájú autókkal, hanem a bútorkészítők közül is sokan. Nem akarok általánosítani, de a legtöbb kárpitozott bútor vázát így készítik el pillanatok alatt. A videóban látható olaszos stílusú szófa vázának összeállítása mindössze 30 percet vett igénybe, silány minőségű faanyagból tűzőkapcsokkal, amivel nem spóroltak, hiszen valaminek össze kell tartani a vázat. Még rendesen ki sem átlózta a vázat az elcsavarodás ellen.  Csapolást vagy csavarozást sehol sem alkalmaznak, az előre kiszabott elemeket csak néha kenik meg ragasztóval az összefogatásnál, mert a ragasztó is drága. A kárpit úgyis mindent eltakar, semmi sem fog látszani a vázból, még az sem számít, ha a tűzőkapcsozás közben nem illeszkednek az elemek tökéletesen.

Így ne csodálkozzunk, hogy a sok pénzért megvett bútorunk pár év alatt tönkremegy. A lelkiismeretlen tömegtermelésnek ez az átka. Egy hobbiasztalos nem csinálna ilyet, hiszen pont azért foglalkozik fával, mert szereti amit csinál és büszke a szépen a jó anyagból elkészített, csapolásokkal összeállított alkotására még akkor is ha azt a kárpit úgyis el fogja takarni. Lehet, hogy hetekig fog tartani neki az elkészítése egy ilyen szófa vázának, és jóval többe is fog kerülni, mint a például jófogáson árult 30.000-100.000 forintos szófák. Ha hasonló bútort akarsz vásárolni, akkor szánj rá időt, hogy alaposan megnézd, megtapogasd, megnyomkodd a kárpitozást, hogy legalább megpróbáld elkerülni az ilyen silány minőségű bútort. De még ez sem biztosíték, de talán hamarabb kiderül az átverés is, mert akik ennyire silány vázat készítenek a bútornak, azok a kárpitozást is silányan, kevesebb réteg felépítésével készítik el a spórolás miatt. 

A bejegyzés trackback címe:

http://hobbiasztalos.blog.hu/api/trackback/id/tr4113744892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rézsöly Püpü 2018.03.19. 12:04:02

A Magyar Bútor névre hallgató vállalkozással jártam így. Erdélyiek csinálják az egészet, az ülőgarnitúrámat koszos hulladékfából tákolták össze, ami két hónap után oszlásnak indult. Gyalulatan, szálkás tetőlécek, KARTONPAPÍR(!!!) és egyik oldalán tapétázott OSB lemez volt a kárpit alatt. A boltban hallottam, hogy beszélnek a megrendelőkről, mert mások is reklamáltak. Nyeglék voltak, amíg meg nem fenyegettem őket a nyilvánossággal, akkor újragyártották az egészet, de így sem lett tökéletes. Ma is működnek vidáman, más néven és más boltokból.

egy_siraso 2018.03.19. 12:17:48

szar cikk, ez aztán kurvára nem érdemelt index cimlapot. Szégyelld magad!

Elemér Erdélyi 2018.03.19. 12:37:40

Egy igazi férfi fával dolgozik...és nem faipari jószakemberrel dolgoztatja meg.

Nancsibacsi 2018.03.19. 12:38:05

Ez van - senkiháziak kezében a popszakma. De hát mit lehet tenni? Amelyik bútort megveszed, az a megvétel pillanatában nem is létezik - hiába nézed meg a kiállított darabot: lehet hogy egyet megcsináltak tisztességesen, amit meg te kapsz az gányolva lesz.

Az teljesen irreális, hogy én nekifogjak szabadidőmben kanapét csinálni. De az is tök irreális, hogy egy kihúzható kanapéért 150ezernél többet fizessek - egyszerűen nekem az nem ér meg többet. Tegnap kinéztem egy kihúzható, ágyfunkcióst 135ezerért - mire hazaér ez is 150 lesz. Nem makulátlan, mert a görgő a - nyilván silány - oldallapok peremén fut, tehát szét fogja azokat vágni. Megoldás? OBI küszöbsín, kb 2000 Ft, meg pár süllyeszett fejú facsavar - és ez is örök élet +1 nap lesz, mintha 500ezerért megcsinálta volna tömörfából egy hobbyíasztalos.

Mert hülye azé nem vagyok...

srank 2018.03.19. 13:00:39

Itt most min kellene csodálkozni ? A parízer sem húsból van, az lkea butor is kétszer annyiba kerülne, ha már össze lenne szerelve ...

kvp 2018.03.19. 13:21:44

Nemelyik IKEA fele butor neha olyan vekony laminalt papirbol van ,hogy az ember szinte el se hiszi. A maradek meg pozdorjalemez. Nalluk az a tudas, hogyan lehet ipari hulladekbol mukodokepes es relativ tartos butorokat gyartani oriasi szeriaban. Jo pelda a Billy (eredeti neven Billig) szekrenycsalad. Ez a legolcsobb nalluk es amikor az ember megprobalja osszerakni, akkor a 70-es evek magyar butorainak a szinvonalat latja. (meg a polcrogzites is ugyanaz a rendszer) Viszont akarmilyen hulladek is az anyag es a technika, tudjuk hogy kibir legalabb 50 evet, mert meg sok helyen hasznaljak az anno ugyanigy osszerakott butorokat. Szog mondjuk abba is kell, meg csapolas, bar legalabb fembol. Ragasztani ellenben egyetlen helyen se kell oket. (kb. 15 eve raktam ossze mashonnan kibontott 70-es evekbeli hazgyari szekrenysort es gyakorlatilag felcserelhetoek az alkatreszek az IKEA felevel)

A videon kisipari ganyolast latunk, az ipari ganyolas ennel sokkal jobban vegig van gondolva es kevesebb alkatresszel, kevesebb ido alatt es jelentosen kevesebb munkaval keszul. Mindennek ellenere a minoseg neha jelentosen jobb lesz, bar sokszor kb. hasonlo egyszer eldobhato lesz a butor.

2018.03.19. 13:25:08

Dédszüleim 5 részes garnitúrája meg az intarziás szekrénysor köszönik szépen még mindig jól vannak, egyszer lett áthúzatva az ülőgranitúra.
Ahányszor valami ócskás, mekkmester, faipari szaki vagy akárki hasonló járt a közelükben, mind rögtön nyálcsorgatásba kezdett és meg akarta venni őket.

A videóban látható vacak helyett jobban jár a paraszt, ha vesz egy IKEA kanapét. Az se kényelmes, nem is stílusos, szar a tömése is, szét is esik pár év alatt, de legalább olcsó és nem vár tőle többet az ember, hisz egy tömegtermék. Babzsákfotel... Az legalább nem akar többnek látszani, mint ami.

fingerbangs 2018.03.19. 13:37:28

KIKA-ban vettem kanapét, nem olcsót, 1 év után elkezdett szétesni, az is ilyen tűzött cucc volt, javítani se lehetett, ki kellett dobni.

Brother Love 2018.03.19. 13:55:56

Azt azért tegyük hozzá, igen kevesek hajlandóak megfizetni egy valóban egyedi, szakszerűen és szépen elkészített bútor árát. Még tehetős emberek is, akik szemrebbenés nélkül veszik meg a pár év alatt tönkremenő iPhone-okat és hasonló termékeket százezrekért, szívják a fogukat, nem hajlandók kifizetni a minőségi, valóban egyedi munkát.

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2018.03.19. 14:01:47

Vegyétek csak ezeket, az összerakásért is meg a számtalan javításért is jó pénzeket lehet kérni :)

gergo · http://www.partypeople.hu 2018.03.19. 14:51:54

4 év után cseréltettem IKEA kapanapét (középkategória, nem a legolcsóbb ársávú) azért, mert a seggünk alatt található szivacsbetét összeomlott, pedig nem vagyunk egy dagadt család :) Amikor összeraktam az újat, ott már látszódott azonnal, hogy javítottak a szivacson.. Ez 3 év után ment tönkre, nem tudom, akarom-e megint cseréltetni, mert 10 év garancia van a kanapékra.

Boar. 2018.03.19. 15:11:13

Ha egy hobbiasztalosnak hetekig tart egy ilyen szofa vázának az elkészítése...akkor keressen már hobbit magának...
Egy nap, kényelmesen, fröccsözgetve. De akkor minden él eldolgozva, csaplyukak kézzel kifúrva, semmi sorozatfúró vagy hosszlyukfúró vagy lamellózógép.

Csipyke 2018.03.19. 15:14:41

Megnézném azokat, akik itt fikázzák az IKEA-t, mi van nekik otthon... hacsak nsm dexion-salgó...:D

2018.03.19. 15:35:18

@gergo: IKEA cucc ha vacak tömegcikk is, de legalább garancia van rá. Egy ilyen sufniban dolgozó "mester" meg megvonja a vállát, ha reklamálsz nála.

@Brother Love: iPhone-t vesz 400 ezerért a paraszt, használja 3-4 évig jó esetben, kanapét ha venne 400-ért, azt valószínűleg az unokái is tudnák használni, csak át kellene húzni 30 év után. De hát azon nincs Epöl logó, úgyhogy nem fizetik meg. Kell csinálni Sztív Dzsobsz fantázianevű bútorokat Epöl logóval, vinnék aranyáron a zemberek.

Kacagó gerle · http://hobbitippek.blog.hu/ 2018.03.19. 15:42:31

Valóban van piaci igény, a lapraszerelt bútorok összeszerelésében. Ha van az embernek rutinja benne, akkor olyan, mint egy nagy Lego.

2018.03.19. 16:03:12

@Csipyke: az IKEA ugyan nem a legalja, de nem is túl magas minőség. Ülték már olcsóbb IKEA kanapén? Vagy drágán? Mondjuk egy IKEA bőrkanapé és egy minőségi közt zongorázni lehet a különbséget.
Az a szerencsés, akinek régi bútorai vannak. Masszívak, felújíthatóak. A családunkban van szekrény és fotelek, kanapék is a második vilagháború előttről. Tökéletesen funkcionálnak.
IKEA bútort inkább vennék mondjuk efy panelba, mint a videón látható kókányoltat, mert az IKEA legalább garanciális, van minőségellenőrzés, tervezés, akkor is, ha a végeredmény nem vetekedhet egy igazi asztalos által készített minőségi darabbal.

eßemfaßom még áll 2018.03.19. 17:54:06

@Colonel H. Stinkmeaner: Egy dolog, hogy tudná használni az unokáa, másik meg az, hogy nem az unioka hanem ő maga rá fog unni 10 év mulva, vagy költözik is nem viszi magával az ócska butort.

tegye fel a kezét aki a nagyanyjától örökölt 70es évekbeli bútorokkal akarna együttélni (ugy, hogy nem fektetné meg egyébként a családi költségvetést elmenni az ikeába és bevásárolni)

a ribancok is kidobják a csikket 2018.03.19. 18:33:04

Rongyrázás, az megy. A japánok elalszanak egy sima matracon, fejük alatt egy törülközőbe csavart deszkával. A mini asztalhoz széket sem használnak, köcsögből isszák a rizsbort, szönyeg helyett meg zokniban mászkálnak a padlón.

Csipyke 2018.03.19. 18:53:05

@Colonel H. Stinkmeaner: pontosan ezért nem értem az IKEA-fikázást. Inkább az, mint ez itt fenn,

Az áthúzatás az ára miatt nem opció sokszor. Annyiért sokszor újat kapni.

Fruka1 2018.03.19. 19:24:52

Sajnos a helyzet az, hogy ez a szakma, mármint az asztalos is tönkrement az ilyen Ikeás és egyéb tömegcikk forgalmazás miatt. Sajnos a vásárlók többsége képtelen megkülönböztetni egy Ikeás bútor műszaki tartalmát, egy egyedi méretre, színre, formára gyártott , minőségi vasalatokkal ellátott, helyszínen beszerelt/összeszerelt bútoréval.Ő csak az árát látja, és ennyi.Mellesleg megjegyzem, az ikeás és egyéb sufnikban tömegtermelt bútorok az adott műszaki és minőségi színvonalon nem is olyan olcsók, SŐT, kifejezetten drágák néha.
Nem látják az emberek, hogy pl. egy helyszíni beszerelés, ami nekem az árban benne van, az mekkora költséggel jár. Helyszínre vonulás, adott esetben felcuccolás emeletre, magas építésü házba, régi bútor elbontása, új bútor beszerelése, kirögzítése, takaró elemek résmentes bevágása, satöbbi. Ez lehet akár 2 vagy több napos meló is 2 embernek, egy nagyobb bútor esetében. Míg Ikeából a vevő maga viszi haza, vagy fizet a szállításért, maga szereli vagy fizet szintén érte, ha reklamálni kell van egy újabb futás vele stb.stb. Szóval sajnos az átlagos vásárló ezeket nem mindig gondolja át, csak lát egy árat és kész, utána meg nézegeti a fal mellett az esetleges réseket, zugokat, mert az Ikeába csak ez a méret volt....Sorry...

eßemfaßom még áll 2018.03.19. 19:33:14

@Fruka1: Hölgyeim és Uraim! "A lószerszámkészítő panaszai a Swift miatt" c. remekmű bútorra átdolgozott kiadását olvashattuk.

Tehetetlen Dodó 2018.03.19. 19:44:23

@Csipyke: Az Ikeának vannak kifejezetten jól kitalált, jól megcsinált termékcsoportjai. Számos komplett konyhát, gardrobot, könyvszekrényt építettem Ikeából, egyik-másik már huszonéve kifogástalanul funkcionál - persze tudni kell rendesen összerakni.
Vannak persze gyengébb minőségű dolgok is, de összességében az Ikea toronymagasan veri a Kika-, Möma-, Möbelix-féle és egyéb faipari hulladékokat.

Nancsibacsi 2018.03.19. 22:16:08

@Colonel H. Stinkmeaner: Jól mondod: túl magas minőség. A legtöbb IKEA cuccra van 10 év garancia. 10 év után meg egyszerűen MEGUNOM akármiről is legyen szó, és KIDOBOM. Igen, azt a kanapét is, ami egyébként 750 évig tartana - csak át kell húzatni (annyiért, amiből 2 kanapét veszek).

Nancsibacsi 2018.03.19. 22:25:52

@Fruka1: "Sajnos a vásárlók többsége képtelen megkülönböztetni egy Ikeás bútor műszaki tartalmát, egy egyedi méretre, színre, formára gyártott , minőségi vasalatokkal ellátott, helyszínen beszerelt/összeszerelt bútoréval"
Folytasd csak a sort: egy noname asztalos által gyártott, aki garanciát nem tud adni, mert az anyagra is előleget kér, és 2 év múlva már Londoban fog mosogatni/meghal - de ez még a jobbik eset, mert a rosszabb az, ha simán csak lelép az előleggel. Vagy nem kér előleget, de ígérget 3-4 hónapon keresztül, a lehető leghülyébb indokokat kitalálva, hogy miért nem jött. Az IKEA-ban meg megnézem hol van, elmegyek abba, hazaviszem, és este össze is rakom. Nem 4 hónapos project egy nyomorult szekrény vagy hokedli.

Az IKEA nem olcsó - ez tény. De az is tény, hogy magyar asztalos olyan konyhabútort biztos nem fog csinálni mint az IKEA-s, mondjuk másfélszeres költségkeretből sem. A (nagyobbik) fele eleve nem tud olyan minőséget produkálni, a másik fele meg tripla áron csinálná meg. Az is tény, hogy 20cm-es elemméret a legkisebb konyhabútorban - ezért pl. az egyedi méretre gyártás jellemzően semmit se ér, mert 20 cm gap egy bútor mellett kb senkit se zavar. A forma megint értelmezhetetlen számomra (gömb alakú szekrényre gondolsz?). A helyszíni összeszerelés meg egy tök jó felnőtt legó, amiért nyilván nem fizetek, mert KÖNNYŰ. Egy magyar asztalos által gyártott, minőségi vasalatos izét mondjuk valószínűleg célszerszám meg ragacs meg tökömtudja mi nélkül nem lehet összerakni - de ettől az nem jobb lesz, hanem gagyibb, mert elveszi a játékot, ami benne van az IKEA bútor árában :-)

fda 2018.03.19. 22:30:38

Uncsi ez az asztalos panaszkodás, aki nem szabónál varrat nadrágot, hanem vesz egyed a boltban tizedáron, aki nem magának gyártat kerékpárt, hanem a sorozatgyártásúakból választ, sőt, aki nem rendel az étteremben minden nap, hanem a kétféle menüből választja az egyiket, az beéri az olcsóbb, és mondjuk ötödébe, vagy tizedébe kerülő bútorral is. Ennyi.
ui. A videón látható tűzőgép, ha jól van beállítva, és jó kapocs van benne, elképesztően jó kötést ad. Persze fontos a jó konstrukció és a megfelelő faanyag is.

Boar. 2018.03.19. 23:21:50

@Nancsibacsi: Nyilván te az autódat is kit-ben veszed meg mert tök gagyi, hogy pl. a mercit összerakják a gyárban a bunkó melósok és téged megfosztanak az alkotás örömétől.
Amúgy a minőségi egyedi bútor talán ott kezdődik ahol az ikea végetér...

2018.03.20. 01:11:23

@eßemfaßom még áll: nem 70-es évekbeli, hanem valóban régi bútorról beszélek. 1945 előttiről, ami még 200 évet kibír, mert olyan fából van. Ha azt felnyomnam vaterára, az árából vehetnék egy autót. De csaladi örökség és már befektetésnek se rossz.

Ha ma kellene vennem, akkor én is IKEA-sat vennék. Szarul néz ki, tucat darab, de viszonylag tartós, nem sajnálom, ha tönkremegy a használat során és inkább azt, mint valami erdélyiek által kókányoltat.

2018.03.20. 01:53:59

@a ribancok is kidobják a csikket: te se jártál még Japán haztartásban. Olyan anatómiailag formázott matracok és párnák vannak használatban, hogy beszarsz. A japánok szeretik a kényelmet.
Zokniban nem mászkálnak, papucsot hordnak, sőt a WC-hez külön papucs van. Pont olyan papucsos kultúra, mint a magyar.

finom szaftos oldalas 2018.03.20. 07:39:58

@Boar.: Na persze. Ha drága félkész alapanyagokkal dolgozol, sablonok alapján (sorozatban), ipari gépekkel.
De ha egyedit csinálsz, rönköt veszel, pallóra vágod, vagy akár szélezetlen pallót veszel, felvágod, gyalulod, tömbösíted, gyalulod, csiszolod majd feldolgozod egyedi bútorrá... Hát az nagyon nem egy nap. Most csináltam egy méter széles alsó-felső fürdőszoba bútort itthonra. Trópusi fából van és maga a fa része mégsem került többe 25 ezer forintnál. De nem is egy nap volt, hanem bő két hét egy százötvenezer forintos gépparkkal. Ez a hobbi szint.

finom szaftos oldalas 2018.03.20. 07:49:42

@Nancsibacsi: Még azt sem mondanám, hogy az Ikea mindenben drága. Én is vettem ott olyan dolgokat, amik nem annyira rosszak és szerintem kimondottan olcsók. Például fenyőfából készült konyhaszéket 8900 forintért. Értelmetlen dolog volna dolgozni vele ha ennyiért kapható, még ha raklapból csinálnám se érné meg.
Persze a papírból készült bútoraik azok borzasztóak. No de bruttó 2500 forint egy dohányzóasztalka.... Elmondom hogy még olyat is vettem olyan helyre, ahová nem érdemes mást vennem. Megvan, szolgál ott három éve... igaz a polca meghajlott 10 db magazin alatt, de azért ott van. Szóval van ott ami megéri az árát mindenféle minőségben. Aztán van sok olyan is amivel meg lehúznak.

Boar. 2018.03.20. 08:04:50

@finom szaftos oldalas:
Tévedsz...
Egy ilyen bútorvázat mint ami a videóban szerepel, nem a legszebb csomómentes anyagból csinálja az ember hanem akár építő minőségűből. Átereszted a vastagolón oszt jónapot.
Ne kezdjük már ott, hogy a fát is én ültetem vazze, a fűrészüzemnek is meg kell élni valamiből.
Azt azért megnézném, a "százötvenezer forintos" gépparkoddal hogy állsz neki a rönkfeldolgozásnak...

wannabebiker · wannabemotoros.blog.hu 2018.03.20. 08:10:42

Nyehe, méghogy nincs asztalos szakember :) csak végig kell nézni a hozzászólásokat és máris kiderül, hogy magyarországon mindenki ért a bútorgyártáshoz :-)

kommentes nikk 2018.03.20. 08:39:59

Én nem tervezem a bútoraimat az örökkévalóságig, a nagyi/dédi bútoraitól pedig örömmel szabadultunk meg anno, lehet, hogy három centi vastag echte diófadeszkából készült a szekrény, na de úgy nézne ki a szobában, mint pláza mélygarázsában az ekhósszekér. Nem fogok 8-900 ezerért venni ülőgarnitúrát, vettünk tavaly lengyel bútoráruházból (ingyenes szállítás...) 180-ért egy igencsak mutatós nagy L alakú kanapét, kiszolgál minket 4-5 évig, aztán majd pár tízezerért feldobom valami apróhirdetőre, és veszek egy hasonló tökújat. Nem is szeretnék igazából 40 évig ugyanazon a bútoron ülni, biztos, hogy alakulni fog még a ház belső tere, lesznek majd átalakítások, újrafazonírozások, jobb is, ha 5-6-7 évente kicserélődnek (részben legalább) a bútorok.

igazi hős 2018.03.20. 09:19:34

A "hobbi" az új fosztóképző? Nekem ebből a posztból csak az jött le, hogy a poszter még sosem csinált pénzért bútort. De a ragasztós és átlózós kiszólás alapján talán semmilyet sem. Mi a baj a takkerrel? Gyors és olcsó, igaz érteni kell hozzá. Ha szöggel és kalapáccsal készíti az jobb lett volna? Nem, de jóval lassabb. Igaz, azt nem üti ennyire túl (látszik, hogy ócska az anyag, azt kellett volna inkább fikázni, nem a technológiát), de úgy is filc kerül rá, ahol meg nem, ott két mozdulatal le lehet csiszolni.

eßemfaßom még áll 2018.03.20. 09:28:14

@Boar.: Szóval szerinted ugyanakkora feladat összerkani egy Mercit-t mint egy lapraszerelt butort :)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2018.03.20. 09:30:45

@Kacagó gerle: Másrészt az emeletre is könnyeb darabjaiban felvinni. Nekünk szerintem van olyan "bennszülött" szekrényünk, ami ki sem fér egy darabban az ajtón.

eßemfaßom még áll 2018.03.20. 09:48:02

@SomiTomi:Erre mondaná a müvelt európai, hogy ezért vannak a bútorszállítók, csak a csóró ázsiai cipeli maga a dobozait :)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2018.03.20. 09:51:58

@eßemfaßom még áll: Hát, ha a bútorszállítók képesek úgy görbíteni a téridőt, hogy mégis elférjen a lépcsőfordulóban egy háromajtós szekrény :-)

Irbisz 2018.03.20. 09:56:15

@Boar.:
"Nyilván te az autódat is kit-ben veszed meg mert tök gagyi, hogy pl. a mercit összerakják a gyárban a bunkó melósok és téged megfosztanak az alkotás örömétől."
Autót kb. senki nem tud összerakni alkatreszekből (te se, akarmekkora asztalos is vagy), még ha hozzá is juthatna, másrészt nem is használhatnád közúton, szóval ez nagyon fals példa, remélem érzed magad is.

"Amúgy a minőségi egyedi bútor talán ott kezdődik ahol az ikea végetér..."
Túl van lihegve ez a minőség nagyon. Az ikea tömegtermék, ez tény, de abban ár-érték (minőség) arányban nagyon jó, standard minőség, garanciával. Amit be is tartanak skandináv cég révén, és a minőségi bűtorokra te lehet h. tudsz azt is vállalni és be is tartod, de az atlag szakiban hülye aki bizik, annyi a kontár és megbizhatatlan "mester", ez sajna nem Németország.
Másrészt annyival nem jobbak az egyedi "minőségi" bútorok amennyivel drágábbak - pont ahogy egy merci v. audi sem jobb annyival mint egy sima tömegtermék opel vagy mazda, amennyivel többe kerül. Csak ugye a logot meg az életérzést hogy te vagy valaki h. német prémiummal jársz meg kell fizetni :D
Kinek mi számít és mennyire racionális- én pl. inkább telerakok egy igényesebb ikeás könyvespolcot a drága könyvgyüjteményemmel, mintsem h. azt a pénzt egy csresznyefából v. mahagóniból egyedileg összetákolt "minőségi" könyvespolcra költöttem volna :)
Vagy nem költök 1 milliót egy "minöségi" ülőgarnitúrára, inkább utazok helyette egy szép helyre- de meg értékes könyvek és utazás helyett inkább bámulod a drága bútoraid és punyadsz az értékes garnitúrádban.
Semmi gond ezzel, különbözőek vagyunk- mások nyilván ezt a pénzt az autóka tuningjára és csinosítására fordítanák, vagy épp magánynyugdíjszmlára tennék :)

_B_ 2018.03.20. 10:03:13

Bútorlapból (rendesből!, nem üregesből, meg 12mm-esből, meg farost hátlappal) egy asztalos is megcsonálja neked a szekrényt IKEA áron. De az masszív lesz, nem nyeklik, és egyedi méret és design.
Ha van egy kis műszaki érzék akkor magad is megcsinálhatod, lapszabászatban levágatod, ABS élfóliáztatod a lapokat, és harmada-fele árból kijössz.
A rendes fa meg baromi drága, azt meg kell fizetni, kevesen engedhatik meg maguknak.

eßemfaßom még áll 2018.03.20. 10:14:40

@SomiTomi: "Dirk Gently holisztikus nyomozóirodája"-ban megvan a megoldás a lépcsőfordulóban nem elférő kanapé szállítására :)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2018.03.20. 10:15:57

@eßemfaßom még áll: Hogy, hogy nem, én is valami ilyesmire gondoltam :-)

eßemfaßom még áll 2018.03.20. 10:27:33

@SomiTomi: akkor az elméleti megoldás már megvan a gyakorlati kivitelezés a mérnökök feladata :)

erkölcsi hulla 2018.03.20. 10:33:28

Nem tudom mi baja van a videóval a cikkírónak.

1. Igazi fát használ.
2. Nincs bizonyítéka rá, hogy ez a kapcsos megoldás mennyivel rosszabb mint bármi más fa kapcsolási mód. Nekem elég masszívnak tűnik, azért egész nagy kapcsok, és bőven használja.
3. Nem tesz bele kersztmerevítést? Nem is kell bele, az oldalsó karfa megtámasztja két oldalról.

Nekem azzal van a bajom, hogy mostanában már szinte csak ilyen retkes gagyi farost lemezből készülnek a DURVÁN túlárazott bútorok.
Megveszel egy szekrénysort 80-150 ezer forintért, minimális díszités van rajta, full farostlemez, igénytelen összeszerelés, legolcsóbb anyagokkal, és abban a pillanatban, ahogy megvetted, kb a harmadát ha talán megéri. Ez iszonyú durva értékvesztés, az Ikea szarokhoz képest, amiket több évvel a megvétele után is normális pénzért el lehet adni.
Pont most néztem bútorokat, egyszerűen irreálisan el vannak szállva az új bútorok árai, dacára annak hogy a leggagyibb legszarabb anyagokat használják, és megvétele után nem ér szinte semmit.
A normális bútorok meg szinte megfizethetetlenek.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2018.03.20. 11:06:43

Nekem mondjuk tetszik kifejezetten ha egy fa csomós, az adja a szép textúrát, attól egyedi.
Szóval én nem feltétlenül az ára miatt használnék (válogatott) építőfát. Persze erősebbre kell méretezni, extra kezelést is igényel, de még mindig jó. Mondjuk nem vagyok asztalos, talán nem is lesz a legszebb, de hogy erős, tartós, nem mérgező az biztos. Következő projektem egy emeletes ágy lesz, alul íróasztallal a gyerekeknek, igazából csak az az idő hiányzik amíg elkészítem.

Tehetetlen Dodó 2018.03.20. 12:36:19

@Nancsibacsi: Egyetértek, azzal az egy apró különbséggel, hogy a 20 centis modul is hasznos, pont jó helykitöltő ott, ahol adott befoglaló méretű a konyha. Nemrég építettem egy komplett konyhát drága nőmnek, gyönyörűen kitöltöttem a hézagot egy kihúzható fiókos alsó elemmel, remekül tárolja benne az olajos meg ecetes palackjait.
Az áráról meg annyit: jóval olcsóbban kihoztam, mint a "rendelésre gyártó szakemberek" a gagyi konyhájukat, úgy, hogy a praktikum okán az összes alsóelem a legdrágább fiókokkal lett felszerelve, a felsők meg mind üvegpolcosak.

Simon Géza 2018.03.20. 12:46:58

@Nancsibacsi: +1

Simán lehet úgy nézni, hogy az IKEA bútor az csak egy váz, egy félkész termék, amit lehet még itt-ott befejezni. Mint régen a Dacia. :)

Nancsibacsi 2018.03.20. 21:04:49

@Boar.: "Nyilván te az autódat is kit-ben veszed"
Ne hasonlítsunk már egy 30ezer alkatrészből álló, jellemzően csak célszerszámokkal szerelhető autót egy kb 30 alkatrészből álló csavarhúzóval és imbuszkulccsal szerelhető bútorhoz. Valljuk be: egy bútor összeszereléséhez nem kell sok ész.

"Amúgy a minőségi egyedi bútor talán ott kezdődik ahol az ikea végetér... "
Ha már autóhoz hasonlítgatsz, nézd meg a Rolls-t - ne a mait, hanem a BMW-éra előttit. Egyedi, minőségi, kézműves sz.rkupac volt. Csődbe is ment, a BMW meg is vette. A régi Rollsok időtállóak, jelenleg is fut több mint a fele annak, amit legyártottak, viszont új korukban is rossz autók voltak. Gyenge, sokat zabáló motor, fogalmatlan futómű, a trendektől évtizedekkel elmaradva, méregdrágán. Ilyen az egyedi bútor is. "Minőségi". Az...

Nancsibacsi 2018.03.20. 21:14:43

@_B_: "Bútorlapból (rendesből!, nem üregesből, meg 12mm-esből, meg farost hátlappal) egy asztalos is megcsonálja neked a szekrényt IKEA áron."
Hülyeség - nem csinálja meg. Most raktam össze a nyaralóba egy konyhabútort - 3 szekrény, 1 mosogató polcos, másik 2 fiókos (teljesen kihúzható, csillapítottan csukódó) + munkalap + mosogató+szifon+csaptelep+fa evőeszköztartó+fogantyúk+lábak+takarók+stb - és az egész 150eFt alatt volt. Egy asztalos ennyiért max beleb.sz szekrényenként 1-2 polcot, aztán örüljek neki.

Nancsibacsi 2018.03.20. 21:18:31

@Tehetetlen Dodó: A 20 centis modul tényleg jó - nálunk is pont abban van az ecet meg az olaj meg a lisztes doboz:-D De az tény, hogy 20 centinél kisebb réssel nem tudsz mit kezdeni IKEA konyhával. Az előző (faktum) konyhánál nem 20-al osztható volt minden elem, hanem volt 50 centis is pl, szóval ott max 9.9 centi veszett el (ahogy most nem 20, hanem 19.9 maximum).

Nancsibacsi 2018.03.20. 21:23:10

@Simon Géza: Röhögni fogsz, de vannak (épeszű) asztalosok, akik eleve IKEA alapokon csinálnak konyhát, gardróbot. Vagyis az előlap IKEA, a fiókok IKEA - mert attól ennyi pénzért nincs jobb - a korpusz meg nagyrészt IKEA, de ahol az "nem adja ki", mert kicsi a hely, vagy éppen nem egyenes a fal, hanem görbe, ott legyártják a bútor testét ők.
Van egy site, ikeahackers, ami meg kifejezetten azzal foglalkozik, hogy a nevetségesen olcsó IKEA "alapanyagból" - pl. expedit polcrendszer volt ilyen, de sok mással is próbálkoznak - miket lehet kihozni.

Tehetetlen Dodó 2018.03.21. 11:03:15

@Nancsibacsi: Ez igaz, bár ritkán lehet pont olyan peches eset, hogy épp 19,9 a maradék hely. Nálunk egyébként az egyik szélen maradt egy nagyjából 10 centis hely, arra használjuk, hogy pont be tudjuk tolni oda a pult alá az összecsukható szükség-asztalunkat.

Amúgy szerintem a PAX rendszer is nagyon jól használható, már számos gardróbot építettem belőle magunknak is és a család különféle kevésbé ügyes tagjainak is az utóbbi években, sokkal olcsóbban ki lehet hozni, mint a "helyszíni felmérő-gyártó-összeszerelő" szakikkal és semmivel sem rosszabb minőségben.

Tehetetlen Dodó 2018.03.21. 11:07:19

@Nancsibacsi: Faktumból is építettem pár konyhát, legutóbb két évvel ezelőtt építettem át egyet, amikor a sógornőm kisebb lakásba költözött, ott kellett kicsit bűvészkedni a hely miatt, de megoldottam.
Az új rendszerben nagyon ötletes a felső szekrényeket tartó sínrendszer, nagyságrendekkel könnyebb a felszerelés, mint a réginél, különösen rossz minőségű, régi falak esetén.

Nancsibacsi 2018.03.21. 14:33:25

@Tehetetlen Dodó: Jó, hát nyilván ez ritka eset - de ha valami negatívumot akarsz felhozni az elemes konyhabútor ellen, akkor én csak ezt tudom, hogy a szélén mindig marad rés - ez egyedinél nincs. Nyilván ez nem katasztrófa, mert el lehet azt is használni valamire azt a helyet is (a munkalap mehet faltól falig).
Ami még kellemetlen lehet az a 62 centis mélység - mivel mindenhol máshol 60 a munkalap, szóval így kb IKEA-hoz vagy kötve munkalap tekintetében is (vagy veszel 80-ast, és levágatsz belőle egy csíkot, de az nem lesz túl olcsó).
Faktum előző lakásunkban volt, de ott nem én raktam össze. Method van a jelenlegiben - azt már én csináltam. A sínes rögzítés a felső szekrényhez tényleg tök egyszerű - nem tudom hogy volt a régiben.

Tehetetlen Dodó 2018.03.21. 20:10:43

@Nancsibacsi: A régiben egyenként kellett felfúrni és tiplizni a rögzítőelemeket, és bár volt lehetőség némi korrekcióra egy excenteres elem révén, ha rossz téglafalba kellett fúrni, könnyen belefuthatott az ember némi nehézségbe.

Nancsibacsi 2018.03.22. 19:32:32

@Tehetetlen Dodó: Hát ja - amit hobbiasztalos csinál, annál ma is így kell :-D

dr. HáziMacska 2018.03.30. 18:24:48

Csak azt szeretném megjegyezni, hogy van a videoban macska is :P